zondag 10 juni 2012

Gelukkige vaderdag ... met een leuke DIY

Dit maakten wij ... Die "wij" zijn de kindjes die voor de bloemen zorgden en mama die de bloempot "beschilderde".


Voor de bloemetjes printte ik deze en gebruikten we rietjes als steeltjes...

Voor het "schilderen" moet je echt geen groot talent zijn hoor, want dat ben ik absoluut niet. Je koopt een porselein-stiftje (ik kocht het bij Kreabo, maar zag op internet dat ze bij Ava en Schleiper goedkoper zijn), iets in aardewerk (mijn pot was bij gebrek aan ander in plastiek en het lukt ook) en print een toffe prent of foto. De rest van de uitleg kan je volgen op de fotootjes ;-). Bij het stiftje dat ik gebruikte is inbakken niet nodig, die handel zou na 72 uur drogen zelfs vaatwasmachinebestendig moeten zijn ...





En nu droom ik al stilletjes van mijn eigen gepimpte servies ;-)

14 opmerkingen:

  1. ik heb dat (teken je mama) ooit ook eens laten maken door kleuters(tijdens stage)voor moederdag. Die stiften kwamen van bij AVA en moesten wel inbakken, ik vond toen ook dat de punten nogal gemakkelijk verstopt raakten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk voor kleuters om hun eigen kunstwerk te laten maken! Ik gebruikte mijn stift zaterdag pas voor het eerst, dus ben benieuwd naar eventuele verstoppingen ...

      Verwijderen
  2. origineel, merci voor de porseleinstiftjestip,moet ik precies ook ns proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig èn origineel! En bedankt voor de tip van het porceleinstiftje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk idee, ga ik eens proberen op een kopje (voor koffie) voor op zijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik probeerde het ook ooit eens van op mijn printerest op ikea-tassen. Maar blijkbaar had ik die tassen onvoldoende ontvet, en bleken sommige streepjes niet vaatwasmachinebestendig te zijn. Goed vooraf ontvetten is dus de boodschap. Maar nu zijn die tassen met de "dansende bloemetjes" (sommige getrokken streepjes verschoven gewoon een beetje, andere verdwenen) wel uniek !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel, Jo, ik denk moest ik het ooit op tassen proberen, ik ze zelfs niet in de vaatwas zou durven steken ... Ook al zou het vaatwasbestendig moeten zijn ... Wel zonde van je bloemetjes ...

      Verwijderen
    2. Over het algemeen valt dat echt wel mee hoor. En ondertussen zijn die tassen al tientallen keren de vaatwas ingegaan en sindsdien zijn ze niet meer gewijzigd ;-)

      Verwijderen
  6. Een heel leuk idee, dat ga ik beslist ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke vaas! Mooi dat silhouet, vind je die op internet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lien,

      ik gebruikte deze als basis, maar volgende keer gebruik ik een eigen foto... da's nog persoonlijker é ...
      http://nl.123rf.com/photo_3694772_silhouet-van-vader-en-zoon-bij-zonsondergang.html

      Verwijderen
  8. Origineel! Wat een superidee om zo een servies te pimpen! Doen en tonen, zou ik zo zeggen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel idee. Heel knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt altijd zo'n leuke ideetjes! Super, weeral iets om te pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...