dinsdag 28 augustus 2012

Symboliek van een rok ...

Vorige week gingen we op boerderijvakantie naar de Eifel. En het weekend van vertrek zou het warmste worden van deze zomer. Bij deze vond ik dus een paar dagen voor vertrek dat ik echt nood had aan een zomers rokje ;-).

Maar het werd een specialleke, eentje dat volledig onze reis symboliseert:
* blauwe, de kleur van de lucht die we een ganse week zagen
* met boordstof, want het werd een haast-je-spoed-je-rokje om nadien volledig te kunnen onthaasten op vakantie
* de familie vogel geflockt (jaja, ons gezinnetje maar dan in vogelformaat) want de vakantie werd 100% quality-time met het gezin

Model: A-lijn van Mme Zsazsa
Blauwe stof: Stoffenspektakel
Gestreepte biais: Veritas
Figuurtje:  hier



En het was echt heerlijk, die vakantie! Ik citeer Joppe: "Mama, die week is precies zoveel rapper gedaan dan anders ..." En dat zegt al genoeg zeker ;-)

42 opmerkingen:

  1. Prachtig, echt waar! Zooooo leuk met die vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei-schattig met die vogeltjes ! Echt een vakantierokje, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superschoon, echt waar ! en die vogeltjes, zo fijn geknipt, chapeau zenne !
    ps : bij mij kan je een grote lap retrostof winnen (maakselscarlak.blogspot.be)
    liefs,CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, echt mooi! Ik moet mij dringend eens wagen aan een rokje...
    Stof heb ik al gekocht bij jullie afgelopen zondag ;-) Nu nog de tijd vinden en het patroon proberen te verstaan haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze rok vind ik fantastisch! Ben er helemaal verliefd op!
    Fijn dat jullie terugkijken op een hele fijne vakantie.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi, prachtig met die vogeltjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer mooi kleedje... Maar snel, je steekt toch veel tijd in het uitsnijden van de familievogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig rokje en wat een leuk idee die vogeltfamilie!
    En je ziet er stralend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n toffe rok ! En zo super passend bij jou, zo typisch jou eigenlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat vind ik nu net het leuke aan zelf stikken, ge kunt er zo uw goesting mee doen hé en een uniek stuk maken dat volledig je ding is!

      Verwijderen
  10. Plezant, zo uw familie op een rok :) Die vogeltjes zijn wreed schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi met dat biaiske en die vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HEEEEEEEL mooi en zo passend!! Ben die vogeltjes ook al eens tegengekomen! Superschattig! Ik ben ook bezig geweest met het flocken van een familiekiekje... Nog eens bedankt om de kaders van Ikea voor ons mee te brengen! De profielen passen er perfect in! Zie FB!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hé, die vogeltjes zag ik op pinterest passeren ;-). Heb wel wat aanpassingen gedaan om ze "passend voor ons gezinnetje" te maken ;-)
      En die kaders, da's graag gedaan hoor! Heb net eens gekeken en waw, ze zijn megagoed gelukt!!!

      Verwijderen
  13. Wat een leukerd! De vogeltjes zijn leuk gedaan en passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een 100 percent hilde rokje..super..ook mooi voor de eerste schooldag..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ach hoe superleuk met die vogeltjes!!! en dat voor een vlugvluggertje!
    helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap gelukt, ik had je maandag al zien stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat detail met devogeltjes doet hethem echt. Hij staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, dat is een zalig zomers rokje! En ééntje met een mooie symboliek... leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En elke keer je dat fantastische rokje weer aantrekt, komt die heerlijke week weer in je gedachten... geniet nog lekker na!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zalig zo een rokje, de vogeltjes zijn super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijne kleurencombinatie! En wat een precisiewerkje met die flockvogeltjes, fjieuw! Maar het is resultaat is er natuurlijk wel naar: heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Héééééél erg mooi geflockt! Kben een beetje jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh kijk, ik zocht net vogeltjes om te flocken en deze zijn echt superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het heel fijn dat iedereen mijn vogeltjes zo leuk vindt, maar ik vind het nog fijner als ik in de bronvermelding zou worden genoemd..... ! Dankjewel : )
    http://www.etsy.com/listing/41301748/chick-family-wall-decal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Hikje, mijn excuses dat er geen bronvermelding bij stond, maar ik kwam dit toffe prentje tegen via pinterest en bij doorklikken kwam ik niet één van jouw pagina's terecht ... http://pinterest.com/pin/89157267594121576/
      Vandaar dat ik ook geen link kon plaatsen en ook niet wist of dit prentje al dan niet "beschermd" was. Aangezien alles via pinterest en andere media zo rap verspreid raakt gebeuren dergelijke zaken waarschijnlijk wel héél vaak ...
      Ik let er nochtans op dat als ik een patroon, een handleiding, een tekening gebruik (allemaal voor persoonlijk gebruik trouwens) ik steeds de link vermeld. Ik zet de bron er dus onmiddellijk bij.
      Ik neusde nu eens rond in je winkeltje en moet zeggen dat er hele toffe dingen tussen zitten!
      Groetjes!

      Verwijderen
    2. Geeft niks hoor! Zolang het voor eigen gebruik is vind ik het prima. Helaas gaan beelden via Pinterest soms een eigen leven leiden waardoor de herkomst niet meer te achterhalen valt en het dus 'vrij' wordt gekopieerd en zo via blogland algemeen goed wordt. Dat kan soms nogal frustrerend zijn, vandaar mijn reactie.
      Dank voor je compliment over mijn winkel, kom gerust nog eens terug : )
      En vooral van die mooie rokjes blijven maken, ziet er erg mooi uit!

      Verwijderen
  25. Wauw! Ik ben gek op jouw ideeën! Toch heb ik een vraagje ivm de A-lijn rok van Mmz ZsaZsa: ik gebruik ze ook maar op de een of andere manier is die toch steeds te groot. Pas jij het patroon aan op jouw specifieke maten of is er iets waarmee ik rekening kan houden (vraagteken - toets is stuk) Ik merk ook dat mijn voor- en achterpand steeds een halve cm verschillen. Doe ik iets verkeerd (vrgt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De maten van de zsazsa-rokjes zijn inderdaad vrij groot! Ik neem ook een maat kleiner dan ik eigenlijk heb! En nee hoor, je doet niets verkeerd! Voorpand en rugpand verschillen inderdaad, ik denk dat ze dat gedaan heeft om de naad wat meer naar achter te brengen zodat hij minder opvalt. Ik heb haar A-lijn ook al gemaakt door gewoon twee keer het voorpand te nemen ;-)

      Verwijderen

pin it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...